Klienci

Aktualności2

Świąteczne prezenty dla niej

Paleta cieni do powiek Make Up for Ever Let's Gold  - 219 zł (w Sephora) Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia i czas obdarowywania bliskich. Jeśli nie wiecie, co kupić mamie, siostrze, babci czy przyjaciółce, zobaczcie nasze propozycje! Artykuł będziemy aktualizować aż do Świąt.

 
Gwiazdkowe prezenty dla niego

Gwiazdkowe prezenty dla niego Najwyższa pora, by zastanowić się, co podarujemy w Święta naszej drugiej połowie, tacie czy dziadkowi. Spójrzcie na nasze propozycje, może coś Was zainspiruje. Artykuł będziemy aktualizować aż do Świąt.

 
Druga edycja Programu Dove Self-Esteem
poniedziałek, 02 grudnia 2019 10:20

 

Program Dove Self-Esteem powstał, aby pomóc kolejnemu pokoleniu cieszyć się swoim wyglądem i w pełni wykorzystać swój potencjał w każdej dziedzinie życia. Od 2004 realizowany jest z sukcesem na całym świecie. W tym czasie Program Dove Self-Esteem dotarł do 35 milionów nastolatków ze 140 krajów. W 2018 r. pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka program został wprowadzony także w Polsce. Pierwsza edycja pozwoliła dotrzeć do ponad 30 000 nastolatków i zmienić ich sposób postrzegania samych siebie.

 

Druga edycja Programu Dove Self-EsteemProgram został stworzony z myślą o nauczycielach i rodzicach, a przede wszystkim uczniach klas IV-VIII szkół podstawowych i jest realizowany w oparciu o:
• warsztaty klasowe, mające na celu budowanie pozytywnej opinii o sobie i swoim ciele,
• materiały edukacyjne adresowane dla nauczycieli opracowane przez eksperta Programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego,
• a także materiały dostępne online dla rodziców, pomocne w poruszaniu trudnych kwestii z własnymi dziećmi, dzięki którym dorośli dowiedzą sie jak pomóc nastolatkom tworzyć zdrowe relacje,  przezwyciężyć problemy z akceptacją własnego ciała i jak poradzić sobie z trudnymi kwestiami dotyczącymi ich samooceny i pewności siebie.

Wszystkie dostępne na stronie https://www.dove.com/selfesteem materiały (scenariusze lekcji, przewodniki dla nauczyciela, karty pracy ucznia, filmiki i prezentacje) są dostępne nieodpłatnie dla szkół i osób zainteresowanych tematyką programu.

Dziewczęta na całym świecie żyją w społeczeństwie, które wywiera na nie ogromną presję. Ponad połowa (6 na 10) dziewczynek na świecie przyznaje,  że czuje presje we wszystkich dziedzinach życia, a niewiele mniej (53%) utożsamia to z koniecznością bycia piękną.1

Skąd się bierze ta presja? Zdaniem nastolatek w Polsce z najbliższego otoczenia oraz mediów! Aż 7 na 10 dziewczynek przyznaje, że media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna. 40% nastolatek dostrzega też negatywny wpływ mediów społecznościowych2, które zwiększają presję i motywują do kreowania wizerunku zgodnego z aktualnymi trendami. To wszystko sprawia, że nastolatki nie mają wysokiej samooceny, co przekłada się na komfort ich życia, postrzeganie samych siebie i znacząco utrudnia realizację własnego potencjału.

Tymczasem kluczem do szczęścia i pełnego wykorzystania swojego potencjału jest wiara w siebie i samoakceptacja, która pozwala budować wysoką samoocenę i nabrać przekonania co do własnej wartości i kompetencji. Wysoka samoocena sprawia, że dziewczynki rzadziej deklarują, że chciałaby darzyć siebie większym szacunkiem. Podczas, gdy 71% nastolatek z niską samooceną cały czas ma z tym problem. Zyskując pewność siebie, zyskują odwagę i samoakceptację, odkrywają swoją wewnętrzną siłę, która pozwala im manifestować własną indywidualność i cieszyć się swoją odmiennością bez potrzeby  naśladowania innych. Ta postawa przekłada się również na podejście do rozwiązywania problemów w dorosłym życiu.

1 Globalny Raport Dove „O poczuciu piękna i samoocenie dziewcząt”, 2017; Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Edelman Intelligence, z siedzibą w Londynie; https://www.unilever.com/Images/dove-girls-beautyconfidence-report-infographic_tcm244-511240_en.pdf
2 Raport z polskiej edycji badania „O poczuciu piękna i pewności siebie wśród dziewcząt” zrealizowanego przez Clue Lab na zlecenie marki Dove techniką CAPI w lutym i marcu 2018 roku.

 
Reklama
  • Hemp Care
    Hemp Care
  • Youth to the People
    Youth to the People
  • Galénic Masques de Beaute
    Galénic Masques de Beaute
Reklama

Ostatnio komentowane