Klienci

Aktualności2

Domowa oaza

Domowa oazaTrend domowej oazy lansuje przytulne, rodzinne wnętrza, mające być bezpiecznym, sprzyjającym wypoczynkowi miejscem.

 
5 trendów według Decoroom

5 wnętrzarskich trendów wg DecoroomArchitekci Decoroom przedstawiają kilka najmodniejszych propozycji roku 2020, których nie sposób pominąć w aranżacji wnętrz.

 
Druga edycja Programu Dove Self-Esteem
poniedziałek, 02 grudnia 2019 10:20

 

Program Dove Self-Esteem powstał, aby pomóc kolejnemu pokoleniu cieszyć się swoim wyglądem i w pełni wykorzystać swój potencjał w każdej dziedzinie życia. Od 2004 realizowany jest z sukcesem na całym świecie. W tym czasie Program Dove Self-Esteem dotarł do 35 milionów nastolatków ze 140 krajów. W 2018 r. pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka program został wprowadzony także w Polsce. Pierwsza edycja pozwoliła dotrzeć do ponad 30 000 nastolatków i zmienić ich sposób postrzegania samych siebie.

 

Druga edycja Programu Dove Self-EsteemProgram został stworzony z myślą o nauczycielach i rodzicach, a przede wszystkim uczniach klas IV-VIII szkół podstawowych i jest realizowany w oparciu o:
• warsztaty klasowe, mające na celu budowanie pozytywnej opinii o sobie i swoim ciele,
• materiały edukacyjne adresowane dla nauczycieli opracowane przez eksperta Programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego,
• a także materiały dostępne online dla rodziców, pomocne w poruszaniu trudnych kwestii z własnymi dziećmi, dzięki którym dorośli dowiedzą sie jak pomóc nastolatkom tworzyć zdrowe relacje,  przezwyciężyć problemy z akceptacją własnego ciała i jak poradzić sobie z trudnymi kwestiami dotyczącymi ich samooceny i pewności siebie.

Wszystkie dostępne na stronie https://www.dove.com/selfesteem materiały (scenariusze lekcji, przewodniki dla nauczyciela, karty pracy ucznia, filmiki i prezentacje) są dostępne nieodpłatnie dla szkół i osób zainteresowanych tematyką programu.

Dziewczęta na całym świecie żyją w społeczeństwie, które wywiera na nie ogromną presję. Ponad połowa (6 na 10) dziewczynek na świecie przyznaje,  że czuje presje we wszystkich dziedzinach życia, a niewiele mniej (53%) utożsamia to z koniecznością bycia piękną.1

Skąd się bierze ta presja? Zdaniem nastolatek w Polsce z najbliższego otoczenia oraz mediów! Aż 7 na 10 dziewczynek przyznaje, że media i reklama wyznaczają nierealistyczne standardy piękna. 40% nastolatek dostrzega też negatywny wpływ mediów społecznościowych2, które zwiększają presję i motywują do kreowania wizerunku zgodnego z aktualnymi trendami. To wszystko sprawia, że nastolatki nie mają wysokiej samooceny, co przekłada się na komfort ich życia, postrzeganie samych siebie i znacząco utrudnia realizację własnego potencjału.

Tymczasem kluczem do szczęścia i pełnego wykorzystania swojego potencjału jest wiara w siebie i samoakceptacja, która pozwala budować wysoką samoocenę i nabrać przekonania co do własnej wartości i kompetencji. Wysoka samoocena sprawia, że dziewczynki rzadziej deklarują, że chciałaby darzyć siebie większym szacunkiem. Podczas, gdy 71% nastolatek z niską samooceną cały czas ma z tym problem. Zyskując pewność siebie, zyskują odwagę i samoakceptację, odkrywają swoją wewnętrzną siłę, która pozwala im manifestować własną indywidualność i cieszyć się swoją odmiennością bez potrzeby  naśladowania innych. Ta postawa przekłada się również na podejście do rozwiązywania problemów w dorosłym życiu.

1 Globalny Raport Dove „O poczuciu piękna i samoocenie dziewcząt”, 2017; Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Edelman Intelligence, z siedzibą w Londynie; https://www.unilever.com/Images/dove-girls-beautyconfidence-report-infographic_tcm244-511240_en.pdf
2 Raport z polskiej edycji badania „O poczuciu piękna i pewności siebie wśród dziewcząt” zrealizowanego przez Clue Lab na zlecenie marki Dove techniką CAPI w lutym i marcu 2018 roku.

 
Reklama
  • tołpa® pure trends
    tołpa® pure trends
  • Youth to the People
    Youth to the People
  • AVA Revival
    AVA Revival
Reklama

Ostatnio komentowane